Friday, January 16, 2009

בולצמן




  בחמשת הניסיונות הראשונים, הכלב נראה כמו כבשה, טוב בעצם גם עכשיו כשאני חושב על זה





בכלל אפשר לחלק את התקופות שלי בלימודים לפי השמות שהייתי רוצה
לקרוא לכלבים שלי:

"ניוטון" - סמסטר א' ,הייתי סטודנט שוקיסט שחישב גבולות באקסל.
וגוזר כמו מניאק.
נוסחאות מגניבות שאפשר לתלות על הקולר:
Image Hosted by ImageShack.us

"קנטור" -סמסטר ב', גם גוזר וגם לוקח אינטגרלים,
תורת הקבוצות ומשפט האלכסון, היפנטו אותי. מוקסם
מפלאי המתמטיקה זנחתי את הפיסיקה עד הסמסטר הנוכחי.
נוסחאות מגניבות:
Image Hosted by ImageShack.us


"אוילר":
סמסטר ג'. עדיין גוזר ( אבל טיפה פחות). מכניקה אנליטית וחשבון וריאציות הפגישו אותי
לראשונה עם המתמטיקאי המדהים הזה.
נוסחאות:

Image Hosted by ImageShack.us



"גדל": סמסטר ד'.
לוקח פסק זמן מהגזירה ונכנס להארד קור של המתמטיקה: "לוגיקה".
סוף סוף מצליח להבין למה ברנארד ראסל התכוון כשהוא אמר:
" אני אוהב מתמטיקה כי המתמטיקה לא תאהב אותי בחזרה".
אין נוסחאות מגניבות. :-(

"בולצמן", סמסטר ה'. שוב גוזר כמו מניאק ( אבל הפעם רק קונטרא-וראינטית).
מכניקה סטטיסטית החזירה אותי בחזרה לפיסיקה. אנטרופיה. בולצמן, איזה שם
עם עוצמה, בולצמן.

ואפשר גם 'בולצי' בתור שם חיבה.

נוסחא מגניבה:
Image Hosted by ImageShack.us



כי בסופו של דבר,
הדבר היחיד שאני אוציא מהתואר הזה זה את הנוסחאות המגניבות.


No comments: